Almanya’nın en büyük otomobil tedarikçisi ZF Friedrichshafen üretimini Türkiye’ye kaydırmaya karar verdi

Sercan ÇELİKBAŞ

Almanya merkezli otomobil parça üreticisi ZF Friedrichshafen dünya çapında otomobil ve ticari araçlar için aktarma organları ve şasi teknolojisi tedarikçisi konumunda yer alıyor.

Gelecek yıl 110. yılını kutlayacak olan ve 31 ülkede çok sayıda lokasyonu bulunan şirket, AB bürokrasinin yanı sıra yüksek ekonomik maliyetler sebebiyle üretimini Almanya’dan Türkiye’ye üretimi taşımayı planladığı aktarıldı. Ayrıca Almanya’da 54 bin çalışanı bulunan şirketin 12 bin çalışanı tasarruf tedbirleri kapsamında işini kaybetme riski ile karşı karşıya olduğu bildirildi.

Geleneksel şanzıman üreticisi, elektrikle çalışan araçlarda şanzımanın daha az kullanılması nedeniyle pek çok yatırımı da beklemeye aldı. Bunun yanı sıra AB bürokrasisi de dev şirketi üretim alanını kaydırma planın da önemli bir etkenin başı olarak dikkat çekiyor.

TÜRKİYE AVANTAJLI

Tasarruf etmenin yollarını araştıran köklü şirket, üretimi kaydırarak AB bürokrasisinden ve artan maliyetlerden kaçınmayı planlıyor. ZF Friedrichshafen’in Türkiye’de üç şubesinin olması, ucuz ve görece Avrupa kıtasına yakınlığı ve AB mevzuatına tabi olmaması Türkiye’ye yatırımı cazip kılıyor.

ZF şirket sözcüsü birçok farklı üretim koşulunun olduğunu vurgulayarak “Yer kararlarında ve hangi ürünlerin hangi lokasyonlarda üretileceği sorusunda çok sayıda faktör rol oynuyor. İstikrarlı tedarik zincirleri sağlamak için rekabetçilik ve müşterilere yakınlık öncelikli olarak hayati önem taşıyor ancak politik ve ekonomik koşullar da bu kararları etkiliyor.” İfadelerini kullandı.

Avrupa Tedarik Zinciri Yasası da otomobil tedarikçilerine daha fazla ekonomik yük eklediği de Alman üreticilerin şikayet ettiği konuların başında geliyor.

Almanya’da son yapılan ankette de üç şirketten birisi yatırımlarını yurtdışına kaydırmayı planladığı ortaya çıktı.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir